fakta-faktakesihatan

tepat pada sasaran

tepat pada sasaran
suasana menarik diBukit Broga 2012

Followers

LCD Tex


LCD Text Generator at TextSpace.net

Thursday, December 29, 2011

Makanan Yang Memberi Tenaga

Coklat

Coklat mengandungi teobromina alkaloid yang sangat serupa dengan kafein dan phenylethylamine, bahan kimia yang dipercayai untuk melahirkan rasa "cinta." Di samping itu, coklat gelap tan oksida-anti, yang besar bagi tubuh secara umum, kerana ia membantu mengekalkan sistem imun yang sihat.


pisang

Pisang mengandungi enzim bromelain, yang dipercayai untuk meningkatkan libido(tahan lama) dan ketidakupayaan berbalik pada lelaki. Selain itu, mereka adalah sumber kalium dan vitamin B seperti riboflavin, yang meningkatkan tahap tenaga keseluruhan badan yang baik.

telur

Telur adalah tinggi dalam vitamin B6 dan B5. Tahap hormon ini membantu kira-kira dan tekanan melawan, dua perkara yang penting kepada libido yang sihat. Malah, sesetengah orang akan makan telur ayam mentah sebelum jantina untuk meningkatkan libido dan memaksimumkan tahap tenaga.

tiram

Tiram, afrodisiak klasik, telah dikaitkan dengan seks sejak hari Casanova. Mereka adalah tinggi di zink yang meningkatkan pengeluaran testosteron dan sperma. Tiram juga mengandungi dopamine, sejenis hormon yang dikenali untuk meningkatkan libido.

Bawang putih

Bawang putih mengandungi allicin, bahan kimia yang meningkatkan aliran darah ke organ-organ seksual. Oleh itu, ia adalah herba yang amat berkesan untuk membantu meningkatkan libido.

saderi

Saderi tidak boleh makanan pertama yang terlintas di fikiran apabila anda berfikir seks, tetapi ia boleh menjadi sumber besar untuk rangsangan seks. Saderi mengandungi androsterone, hormon tidak berbau yang dikeluarkan melalui peluh lelaki yang kononnya bertukar menjadi wanita.

Badam dan Kacang

Badam mengandungi asid lemak penting yang membantu proses maklumat otak dan bekerja dengan lebih baik. Mereka adalah sumber utama asid lemak penting, dan amat penting dalam pengeluaran hormon lelaki. Selain itu, bau badam kononnya untuk menimbulkan keghairahan di kalangan wanita.



No comments:

Post a Comment