fakta-faktakesihatan

tepat pada sasaran

tepat pada sasaran
suasana menarik diBukit Broga 2012

Followers

LCD Tex


LCD Text Generator at TextSpace.net

Wednesday, February 15, 2012

KENAPA MATA AKU BERGERAK-GERAK BAHAGIAN ATAS DAN BAWAH


baru-baru ini mata aku selalu bergerak - gerak bahagian Kelopak mata sebelah kanan bahagian atas, Kelopak mata sebelah kanan bahagian bawah, Kelopak mata sebelah kiri bahagian atas menyebabkan aku tertanya-tanya adakah sebab ini aku seperti yang dinyatakan ini?

Orang tua cakap, itu tanda kita nak menangis, tapi tidak pasti samada menangis sebab perkara buruk atau sebaliknya. Huhu…harap-harap semuanya perkara baik-baik yang berlaku. Amin.

Jawapan orang tua-tua:
  • Kelopak mata sebelah kanan bahagian atas – nak tengok / akan berjumpa orang jauh atau lama terpisah atau akan mendapat berita baik

  • Kelopak mata sebelah kanan bahagian bawah – akan mendapat berita gembira


  • Kelopak mata sebelah kiri bahagian atas – seseorang yang jauh atau lama terpisah teringin nak jumpa kita 

6 comments:

  1. kalo 2-2 mata bergerak2 serentak camne plak ek?

    ReplyDelete
  2. nak tau lg google je la...haha

    ReplyDelete
  3. kenapa mata tak berkelip ke kanan kiri

    ReplyDelete
  4. tak pernah tengok lg org berkedip mate ke kanan kiri???

    ReplyDelete
  5. mggu ni bahagian muka saye asyk bergerak2 saje..mata, dagu, atas bibir, pipi & byk lg la..knp ea? peliks~~

    ReplyDelete
  6. Kelopak mata sebelah kanan atas.. x jumpe2 pun arang yg jauh nye.. huu... pinjam gambar baby tu sebenarnye.... jom singgah balik my blog... done follow.. haha # klise

    ReplyDelete