fakta-faktakesihatan

tepat pada sasaran

tepat pada sasaran
suasana menarik diBukit Broga 2012

Followers

LCD Tex


LCD Text Generator at TextSpace.net

Thursday, November 24, 2011

Putus Cinta kerana Facebook

Putus Cinta kerana Facebook?


  Dalam menempuh sesebuah perhubungan cinta, mesti akan ada perasaan cemburu kan? Sematang mana pun kita, pasti perasaan cemburu akan timbul juga dalam sesuatu masa. Cemburu boleh memudaratkan kalau kita tak pandai kawal. Ada pasangan yang berpisah hanya kerana cemburu yang melampau.

Sebab yang biasa berlaku bagi pasangan yang berpecah, putus cinta adalah salah faham antara pasangan. Jujur dikatakan, salah faham bukanlah alasan untuk secara langsung berpecah belah atau putus cinta.  Ia adalah hanya salah faham antara satu sama lain. Tetapi  mungkin boleh mengambil kesimpulan daripada fakta ini bahawa ia sering berlaku dengan kita semua, iaitu putus cinta, beberapa sebab ketika atau lainnya. Selalunya, kita mahu berkata sesuatu, tetapi apabila kita berusaha untuk berkata tentangnnya, yang keluar dari kata-kata itu adalah sama sekali berbeza. atau anda berkata sesuatu, tetapi ia disalah faham oleh antara pasangan kita sendiri. Kebanyakan masalah yang timbul daripada kata-kata di luar garisnya adalah sebenarnnya mudah diperbaiki tetapi terdapat beberapa kes masalah diluar kawalan untuk diperbaiki yang menyebabkan putus cinta itu.

Orang ketigaTetapi jika orang itu dengan sengaja menimbulkan situasi ketegangan, dan salah faham antara anda dan pasangan anda.Tetapi jika orang itu dengan sengaja menimbulkan situasi ketegangan, dan salah faham antara anda dan pasangan anda, maka keadaan benar-benar telah menjadi rumit, hal ini sebenarnnya yang sering berlaku dan menyebabkan putus cinta antara pasangan kekasih. Anda akan perlu menganalisis mengapa orang itu mahu mengganggu kehidupan cinta anda. Boleh terjadi terdapat banyak sebab-sebab boleh berlaku. Tetapi sebab yang paling mungkin adalah orang yang ketiga itu sangat kekasih anda juga, dan oleh itu, dia tidak boleh melihat anda berdua gembira bersama-sama dan inginkan anda berdua segera putus cinta berlaku.

Oleh itu, tindakan yang wajar dalam kes ini adalah untuk membenarkan pasangan anda bersendirian pada satu ketika atau jika ia kelihatan seperti itu, biarkan pasangan anda melepaskan perasaan itu semua kepada anda tanpa bersuara. Pada ketika anda memberikan penjelasan, berusahalah untuk menjelaskannya dengan tenang dah bersabar dengannya. Walaupun pada situasi itu kekasih anda akan masih melontarkan beberapa tuduhan terhadap anda, tetapi anda jangan terus melulu dan berasa bimbang. Berusahalah untuk bersabar kerana, kadang-kadang, semasa menjelaskan, kekasih anda mungkin masih berlabuh kemarahan terhadap anda. Pada masa itu, jika juga anda terlalu marah dan terus masuk ke dalam pertengkaran dengan pasangan anda, perkara itu hanya akan memuncak dan bukannya mendapat jalan penyelesaian.

 

Putus cinta memang perkara yang menyakitkan. Kebanyakan orang seolah-olah ’sesat dan tak bernyawa’ bila putus cinta. Terutama bagi seseorang yang  pertama kali couple.


4 comments:

  1. for me.. mencintai seseorang adalah dengan melepaskannya. andai dia tercipta untuk kita, pasti dia akan kembali. jika tak, doakan saje kebahagiaannye kerana kite akan bahagia bile dia bahagia.

    cewah! nway, nice blog :)

    ReplyDelete
  2. huuuu..klau dia post kat fb bukan2 yang menambah menyakitkan hati..xkn kite nk biarkn je..perlu buat keputusan walaupun...........huuuu

    ReplyDelete
  3. aik? ini khas ditujukan for someone ker? or....pnh terkena kt btg idung sendiri? hihihi....

    ReplyDelete